Činnost realitního zprostředkovatele není zakázána, do 21. 3. 2021 je zakázáno osobní jednání s klientem v provozovně realitního zprostředkovatele.
Činnost tedy realitní zprostředkovatel nadále může vykonávat, a to i v kanceláři realitní kanceláře. Nutná jednání s klientem, např. převzetí dokumentů je nutné řešit po dohodě s klientem mimo provozovnu. Při cestě mimo okres nezapomenout mít s sebou potřebný formulář a dodržovat veškerá hygienická nařízení. Osobní jednání je nutné s ohledem na smysl současných nařízení omezit na zcela nezbytná jednání.
Proto je dobré preferovat jednání tzv. na dálku, s využitím e-mailu či telefonu. Technologický vývoj nabízí také internetové komunikace typu Skype či Teams, to však vždy pouze se souhlasem klienta, včetně souhlasu s případným uchováním záznamu komunikace.
MMR uveřejnilo podrobný výklad konkrétních situací na svých stránkách.
Související články
- Co vše je třeba zohlednit při nákupu investiční nemovitosti
- Jak spravovat bytový dům bez společenství vlastníků jednotek
- Hitem se stávají chytré kanceláře, které zajistí vyšší pracovní komfort
- Číslo popisné, orientační, evidenční – vyznáte se v nich?
- Kdy má nájemce povinnost umožnit pronajímateli prohlídku nemovitosti s novými zájemci?
- Je výhodnější při pronájmu bytu hradit energie sám, nebo je raději přepsat na nájemce?