(+420) 731 001 877 makler@tomaskopa.cz
Chatbot Justína využilo na Ministerstvu spravedlnosti přes 57 000 uživatelů – Svět práva

Chatbot Justína využilo na Ministerstvu spravedlnosti přes 57 000 uživatelů – Svět práva

Reklama
Reklama

Chatbot Justína, navržený k usnadnění orientace ve službách Ministerstva spravedlnosti, pomohl již více než 57 058 uživatelům. Ministerstvo představilo výsledky využití tohoto chatbotu za prvních pět měsíců od jejího spuštění.

 

Chatbot Justína byl spuštěn v srpnu 2024 jako součást probíhající modernizace informačního systému Veřejných rejstříků (ISVR). Projekt si klade za cíl zmodernizovat celý systém ISVR a přinést vyšší efektivitu při práci soudů a notářů, kteří jsou jeho hlavními uživateli. Justína zajišťuje, že je systém plně přístupný veřejnosti, spolehlivý, moderní a dostupný odkudkoli.

Chatbot Justína zahrnuje odpovědi na nejčastější dotazy, které byly dříve kladeny pracovníkům soudů a ministerstva nebo zasílány na dodavatele systému. Nyní ministerstvo poskytuje občanům rychlé a přívětivé služby, díky nimž mohou získat odpovědi na běžné otázky během okamžiku.

 

Oblíbené dotazy a jejich využití

Chatbot zaznamenal různé dotazy – od technických problémů po specifické otázky související s procesy ministerstva. Nejčastěji uživatele zajímala povaha asistentky, zda jde o umělou inteligenci nebo člověka, a to v 24 % dotazů. Další pětina dotazů byla obecné povahy s vícero scénáři odpovědí. V 18 % dotazů pomohla Justína uživatelům s orientací a vyhledáváním ve veřejném registru. Přes 5 500 uživatelů hledalo informace o podání žádostí, přičemž necelá polovina požadavků směřovala k nalezení správného formuláře. Justína ovšem pomohla i s vyplňováním daných formulářů, a to hned 2 800 lidem. Přes 5 700 dotazů bylo zaměřeno na problémy s vyhledáváním, nejčastěji kvůli nenalezenému subjektu (35 %) a více než 4 300 dotazů souviselo se změnami a nahráváním dokumentů, přičemž dominantní otázkou bylo, jak postupovat při založení (38 %).

 

Budoucnost chatbota Justíny a nový kolega Otakar

Ministerstvo plánuje další rozvoj a rozšiřování funkcionalit Justíny, aby pokryla ještě více oblastí a potřeb veřejnosti. Spolu s modernizací ISVR tak Ministerstvo spravedlnosti pokračuje v zavádění inovativních a uživatelsky přívětivých řešení pro efektivnější komunikaci s občany. Pro agendu Znalců, znaleckých ústavů a tlumočníků přibude brzy Justíně nový kolega Otakar, který bude mít jako chatbot na starosti právě uvedenou problematiku.

 

Zdroj a foto: Ministerstvo spravedlnosti

0/5 (0 Reviews)
Reklama
Reklama
Odebírat články (NEWSLETTER)....nebojte žádný SPAM, ruku na to
Reklama
Reklama